Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2025 w Gdańsku firma TINES zaprezentowała najnowsze osiągnięcia w zakresie elementów konstrukcji nawierzchni dróg szynowych, pokazując, że polska myśl techniczna i krajowy kapitał z powodzeniem wyznaczają kierunki rozwoju infrastruktury szynowej w Europie.
Na stoisku TINES oraz w Salonie Innowacji odwiedzający mogli zapoznać się z szerokim portfolio systemowych rozwiązań przeznaczonych do stosowania w bezpodsypkowych nawierzchniach torowych opracowanych z myślą o kolei nowej generacji. Szczególne zainteresowanie wzbudził– system bezpodsypkowej nawierzchni torowej dla kolei dużych prędkości – TINES® EBS, oraz system zintegrowanej nawierzchni kolejowo-drogowej – TINES® GTP. Rozwiązania zapewniają wysoką trwałość i niezawodność, a co za tym idzie - bezpieczeństwo użytkowania.
Podczas targów Prezes Zarządu TINES Rail SA, Tomasz Szuba, został zaproszony do udziału w debacie „Technologie przyszłości dla kolei”, zorganizowanej przez Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS). W dyskusji uczestniczyli przedstawiciele czołowych firm branży – Alstom, Siemens Mobility, Stadler, Medcom i Nevomo. Rozmowy koncentrowały się na innowacjach, cyfryzacji oraz ekologicznych rozwiązaniach w transporcie szynowym. Prezes TINES zwrócił uwagę na znaczenie synergii między inżynierią infrastrukturalną a technologiami cyfrowymi, które wspólnie wyznaczają kierunek rozwoju nowoczesnej kolei.
W ramach sesji „HSR PL 2025 – High Speed Railway Poland”, zorganizowanej przez SITK RP oraz Instytut Kolejnictwa, Tomasz Szuba zaprezentował system TINES® SLAB TRACK EBS – rozwiązanie prefabrykowanej nawierzchni torowej dla prędkości powyżej 250 km/h.
Podczas wystąpienia podkreślił, że dorobek techniczny firmy powstał dzięki współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Instytutem Kolejnictwa, polskimi uczelniami technicznymi oraz Urzędem Transportu Kolejowego, co potwierdza skuteczność i bezpieczeństwo opracowanych technologii. Tylko wspólne działanie przyniesie sukces Polskiej branży kolejowej.
Doradca Zarządu ds. badawczo-rozwojowych dr inż. Wojciech Oleksiewicz w swoim wystąpieniu w Salonie Innowacji podkreślił znaczenie stosowania izolatorów wibroakustycznych, w tym mat wibroizolacyjnych, które tłumią drgania i redukują hałas generowane przez ruch kolejowy. Rozwiązania takie jak TINES® Polymat oraz TINES® Rubbermat, stosowane zarówno w konstrukcjach podsypkowych, jak i bezpodsypkowych, stanowią odpowiedź na rosnące wymagania w zakresie komfortu akustycznego i trwałości nawierzchni torowych.
TINES potwierdził, że jest gotowy, by aktywnie uczestniczyć w budowie polskiego systemu kolei dużych prędkości – opartego na krajowej wiedzy, technologii i współpracy z kluczowymi instytucjami sektora.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.